TIDVIS

En ny period kommer, en gammal försvinner. Tror denna kommer bli bra. Det känns så.
Massa kemikalier och många frukostar - en räddning.

Vet inte hur allt det gamla kunde ta sig tillbaka, men det ska bort bort bort.

---> Jag känner dom underbaraste människorna i hela hela världen.




Jag har saknat ditt skratt, jag har saknat ditt hår.
Jag har saknat att ringa ibland och berätta hur det går.
Det har tidvis gått bra.
Tidvis har skakandet lagt sig.
Ibland har jag vaknat på morgonen och gjort det jag ska.

Men jag har saknat din hand,
jag har saknat din röst.
Ensamma dagar har jag saknat ditt huvud mot mitt bröst.


Somliga dagar tar jag in vad jag hör.
Det går kvällar ibland när jag inte ens undrar vad du gör.



Det är ibland som förut.
Ibland har jag känt att jag duger.
Det har hänt att jag samlat ihop nog med kraft att gå ut.

Jag ser dig fortsätta nu.
Med varsamma kliv.
Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv.

Jag har saknat en vän.
Jag har varit på krogar och barer.
Det har hänt att jag ljugit och sagt att jag måste gå hem.

Jag har saknat din röst
Nu har du en ny.
Ännu okända nätter ruvar i väntan på att gry.


LARS WINNERBÄCK - TIDVIS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0