UNIVERSITETET

Jag måste säga att universitetet var myckete roligare än vad jag hade trott. Tänkte mig att det skulle vara ungefär som i gymnasiet; pluggade ingenting och var knappt i skolan. Idag gick jag upp 6 för att åka med mamma och pappa in till jobbet och hinna jobba några timmar. Från klockan halv elva till två satt jag och läste material som vi skulle känna till innan dagens föreläsning - hann då inte ens halvägs igenom allt. Sedan höll föreläsningarna på mellan tre och sex, så nu när jag har kommit hem bör jag snart lägga mig, för att gå upp tidigt imorgon och åka med in till jobbet och studera mer. Ska ta mig igenom många kapitel innan torsdag, och imorgon kväll blir det träff med förvaltningsklassen. Det är så mycket intressantare att bara studera ett ämne intensivt, jämfört med att halvdant ta sig igenom ett flertal - som under gymansiet. Känner mig verkligen motiverad till studier nu. Kommer att ha en rolig termin.

Lag som borde ändras: Även myndighetsålder och rätt till att köpa ut alkohol bör gälla från det året en person fyller 18 eller 20. Varför samhället bara missgynna oss som fyller år sent? Busskostnader är ett exempel på när vi som fyller år sent får betala mer för att vi fyller år inom ett visst kalenderår, och inte när på året vi är födda. Jag fyller år 28 december, dvs fyra dagar innan årsskiftet. Hade jag varit född 4 dagar senare så hade jag fått betala mindre på bussen i ett helt år framöver. Däremot hade det bara skilt fyra dagar på när jag kan gå ut på krogen och när jag kan handla alkohol. Jag anser att man oftast mognar i takt med de man umgås med. Har jag umgåtts med, och gått i samma klass som 89-or i hela mitt liv så kommer jag också (förhoppningsvis) att mogna samtidigt som mina vänner. Därför bör det inte vara någon skillnad mellan när jag kan gå ut på krogen eller köpa ut alkohol och när personer i min klass som är födda tidigt på året kan göra detta.




NOMY - YOU BETTER DIE YOUNG
Somebody told me that you're ok.
Somebody told me you passed away.
Life aint comming back for you.

No one's gonna love you when you're old,
thats what they told; you better stay young baby.
No one's gonna care when you are gone.
So if you're done you better die young baby.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0