NYSTART

När som helst i livet har man möjlighet att börja om, och starta upp ett nytt liv. Mitt liv börjar idag.

Det har varit alkohol varje nästan varje dag för mig i minst tre veckor. En dag utan vin har varit ett stort undantag, och jag måste ta tag i mig själv. Har alkoholism på båda sidor av släkten, och dessutom hindrar alkoholen mig från att gå ned i vikt. Förutom att det finns många många kalorier i vin så tappar man dessutom omdömet, och äter fet mat och socker.

När jag kom hem ganska (mycket) rund om fötterna igår och såg hur ledsen pappa blev så bestämde jag mig för att det inte är värt det. Jag vet att pappa inte oroar sig i onödan nu, och man måste göra något åt sina vanor innan det är för sent.

Nästa gång som jag ska dricka alkhol är på firmafesten om två veckor, jag borde kunna hålla mig så länge. Sötsaker och annan onyttig mat ska jag också sluta med.

Kort sammanfattning: Jag börjar ett nytt liv nu.


Kommentarer
Postat av: Malin

2008-09-15 @ 17:51:48
Postat av: Malin

hur blir det med fredagen då? du, jag & marie?

2008-09-15 @ 17:52:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0