JOBBET

Sitter på mammas och pappas jobb igen. Rätt skönt att gå upp tidigt, faktiskt. Ska till handels vid tre, måste ha läst väldigt väldigt mycket innan dess. Har två kapitel kvar i boken från Larsson och två i den engelska från Hauge. Sedan ska jag dessutom läsa ut ett helt häfte på 70 sidor och ett kapitel ur en bok från Pettersson. Känns som att jag kommer att ha en del att göra.

Var i slottskogen igår för att "lära känna förvaltningsklassen". Borde inte ha gått dit; bara en massa lekar, och jag är definitivt ingen "lekmänniska". Får åka med på fredag istället; grill vid Saltholmen. Hoppas att det blir roligare. Som tur var började det åska igår, så jag fick en anledning att åka hem. Riktigt tur.

Hörde att ett isblock lika stort som Manhattan lossnade  från Arktis igår, läskigt. Som tur är drabbas USA först verkar det som, landet som egentligen till stor del är anledning till miljöförändringarna. Hoppas att de vaknar till nu. I och för sig är det orkansäsong nu, höst och allt - men tre stora orkaner under en vecka? Nyheten om Gustav är precis över, och så kommer "Hanna", "Ike" och "Josephine". Skönt att vi inte drabbas i Sverige än! Har verkligen fobi för naturkatastrofer, speciellt tornados. Hoppas att jag slipper att se någon sådan i mitt liv.




Adde skämde ut mig enormt igår med! Kände egentligen inte för att gå på lekkvällen från början, och skickade därför ett mejl till Henrik från min förvaltningsklass (som jag lovat att gå dit med). Eftersom han inte svarade på mejlet så kände jag att jag ändå var tvungen att gå dit - kan inte svika en människa som jag bara träffat två gånger, och dessutom är den enda som jag "känner" i skolan.

Visste att jag i alla fall skulle bli sen, så kände att jag skulle behöva hans telefonnummer. Kom på att jag och Joacim pratade om hur lätt det är att få tag på folks telefonnummer i förra veckan - så tänkte på vad jag egentligen visste om Henrik. Kom på att jag visste vad han hette i förnamn, vart han bodde ungefär (området) och när hans födelsedag var (är sjukt intresserad av stjärntecken, och dessutom fyller han år snart). Gick in på upplysning.se och hittade fem killar med samma namn som var födda på den dagen. Insåg snabbt vem det var, med tanke på att hans msn innehåller en del av hans efternamn. Gick in på eniro för att se om han hade något mobilnummer listat, men hittade bara ett mobilnummer till en annan familjemedlem.

Bad Adde att ringa familjemedlemen och fråga om Henriks nummer, kändes lite desperat att ha letat upp hans adress på upplysning för att få hans förälders eller syskons nummer för att slutligen fråga om hans eget. Adde ställde upp (snäll som han egentligen är), men oturligt nog visade det sig att det var Henriks nummer (!) som var listad på någon av hans föräldrar. Adde säger då att jag har skickat honom för att ringa och fråga om Henriks nummer. SJUKT pinsamt. Jaja, som tur är tog han det bra, men jag kan lugnt säga att jag skämdes rejält. Ska aldrig be Adde om en tjänst igen.




LARS WINNERBÄCK - PACEMAKER
Jag tror att jag är mera kär i kärleken i sig än i dig, hurså?
Det blir fel hur man än känner.
Det är så konstigt att försvinna, det känns så dumt att stanna kvar.
Så befängt att leta svar.
Finns ingen eld som orkar brinna,
inga röda mattor ingen stolt fanfar.

Men stjärnor glittrar vackert, och det vimlar
av passioner kan det tyckas.
Men inga stjärnor, inga himlar...
över dom som inte lyckas

Som en skymt i varandras blickar, innan allting faller loss.
Som ett konstgjort litet bloss.
Som en pacemaker som tickar, för oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0