BÄTTRE OCH BÄTTRE

Det går bättre och bättre att komma över och glömma. I förrgår drömde jag om Andreas, jag var helt krossad i drömmen - kände mer sorg än jag någonsin gjort i verkligheten. När jag vaknade kände jag en enorm lättnad, för jag vet att jag inte saknar honom så mycket längre. Det känns väldigt skönt.

Är på jobbet igen, börjar tre vid Linnésalen, har ingen aning om vart det ligger. Hoppas att jag hittar. Jobbet är rätt slappt, har börjat fixa fika och handla nu med, så det blir någon timma varje dag i alla fall. Kommer väl att tjäna 1 - 2 000 extra varje månad om jag fortsätter så här.

Ska flytta snart. Kom på igår att jag vill bo själv igen, så jag pratade med mina föräldrar - och dom ska fixa en lägenhet snart. Tar upp till några månader. Blir Påskbergsgatan igen, känns lite konstigt med tanke på att jag och Andreas bodde tillsammans i en exakt likadan lägenhet. Hoppas att det inte kommer att kännas konstigt, ska möblera helt annorlunda i alla fall.

50-årskalaset hos Marie i lördags var mysigt. Blev kanske lite för mycket alkohol, men det var kul i alla fall. Spelade Cluedo och Monopol hela nästa dag med Lidman-barnen. :) Har inte alls pluggat tillräckligt i helgen, så kommer att få sitta hela dagarna nu istället.


 




LARS WINNERBÄCK
- ATT FÅNGA EN FJÄRIL


Det skulle aldrig ha gått, när vi stått
på så olika ställen i livet, men tiden gav oss lite grann ändå.
Vi kallar oss vänner, det är svårt att vara när man längtar och känner
som vilka vänner som helst, vilka mänskor som helst
ungefär, du kan säga kär

Vi skulle aldrig ha mötts, när vi fötts
på så olika delar av världen, men en fjäril flyger mellan oss ibland.
Vi kallar den lycka, den är svår att fånga, den vill slita och rycka
som vilken lycka som helst, vilken fjäril som helst.
Men ändå, vi ses igen vi två.

Det skulle aldrig ha blåst, om vi låst,
om vi stängt om våra olika världar, en fjäril längtar alltid ut igen.
Små lätta vingar, som jag lätt skjuter undan, som jag lätt förringar
som vilka vingar som helst, vilka känslor som helst.

Att fånga en fjäril, som vill
fälla vingarna ut över världen, en fjäril som flyger mellan oss ibland.
Vi kallar den lycka, den är svår att fånga, den vill slita och rycka
som vilken lycka som helst, vilken fjäril som helst
vilken kärlek som helst.

Kommentarer
Postat av: marre

Linda din segis, du svarar ju inte på sms haha. När ska vi ses:)

2008-09-08 @ 15:26:44
URL: http://marrree.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0