STORT FRÅGETECKEN

Det är så typiskt, när man tror att man vet hur man ska åka så kommer helt plötsligt ett vägskäl. Fick reda på att jag kommit in på Karlstad idag - precis när bestämt mig för att jag skulle gå "introduktion till offentlig förvaltning" på GU. Det ligger en klump i min mage nu; hur ska jag göra? Ska jag lämna allt och bara flytta nu? Fem dagar före skolstarten? Eller ska jag behålla tryggheten och gå här i stan?

Det vore nog bra för mig att komma bort egentligen, så svaret borde vara givet - jag kanske ska flytta? Men det kommer att vara så jobbigt ekonomiskt. Och jag känner ingen där än heller. Hittar inte i staden. Allt kommer att vara så främmande. Suck.

Ska nog åka med pappa och titta på staden imorgon, se hur den verkar. Fem dagar, kan inte fatta hur lite tid jag har på mig. Hjälp.

Något som borde förändras: Hårdare språkkrav för flyktingar och invandrare! För att kunna ta emot bidrag bör alla i en nyinflyttad familj till Sverige nå upp till en viss språknivå. För att ett samhälle ska fungera måste alla förstå varandra ordentligt. Hårdare språkkrav gynnar alla.




LARS WINNERBÄCK - NÄSTAN PERFEKT
Och jag känner inte riktigt,
och jag lever inte riktigt -
under dagarna som inte riktigt finns.
Men så kommer en säsong igen,
och strömmen går igång igen.
Och nätterna blir ljusa.
Och jag känner och jag lever.
Och jag minns...

Att allting, allting, allting,
allting, allting ja allt -
är nästan perfekt.
Ja allting, allting, allting -
ja allting, ja allt...
Är nästan perfekt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0