SÖNDAG

Igår var helt okej, men inget speciellt. Hejdå-kalaset för Nathalie och Anna slutade rätt tidigt, och sen orkade jag inte följa med ut- så drog hem vid ett någon gång.

Andreas ringde igår för att säga förlåt; eftersom han var dryg när vi pratade på Trädgår'n. Tror att han inte vill vara ovän med mig eftersom jag hjälpte till att fixa en lägenhet till hans kompis och kompisens flickvän. Tycker verkligen om Andreas kompisar, så det är dumt att jag inte kommer att träffa dom något mer. Skönt ändå att ha gjort dom en tjänst - det känns lite som om Andreas står i tacksamhetsskuld och så.
Pappa äger ju fastigheter, så jag visade honom ansökningarna från Andreas kompisar - och rekommenderade dom eftersom ekonomin är stabil och sådär.

Gick och lade mig halv sex i morse, var tvungen att posta ansökningen till förvaltningskursen. Upptäckte att mitt pass är borta - inte speciellt kul. Mamma och pappa kommer inte att bli väldigt glada på mig. Usch, jag slarvar verkligen alltid bort saker. Hoppas att ansökningen godkänns även om jag inte har kopian på passet i brevet.

Något som borde införas: bidrag för bindor och tamponger till kvinnor. För att det inte ska missbrukas så kanske bidraget kunde bestå i en kupong som bara gäller på mensgrejer. Så dåligt att kvinnor ska ha både lägre lön i genomsnitt och extra utgifter!



FOOL'S GARDEN - LEMON TREE
I'm sitting here in the boring room,
it's just another rainy Sunday afternoon.
I'm wasting my time,
I've got nothing to do.
I'm hanging around,
I'm waiting for you -
but nothing ever happens and I wonder

.  .  .

I wonder how,
I wonder why;
yesterday you told me 'bout the blue blue sky
and all that I can see is just a yellow lemon-tree.
I'm turning my head up and down.
I'm turning turning turning turning turning around.
And all that I can see is just another lemon-tree.

.  .  .

I'm sitting here,
I miss the power.
I'd like to go out taking a shower.
But there's a heavy cloud inside my head,
I feel so tired -
put myself into bed.
While nothing ever happens and I wonder.

Isolation is not good for me.
Isolation, I don't want to sit on the lemon-tree.

I'm steppin' around in the desert of joy
Baby anyhow I'll get another toy
And everything will happen and you'll wonder

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0