PANIK

Har verkligen panik nu; hur ska jag göra? Kommer inte iväg till Karlstad idag, tågen går inte som jag vill och mamma vill inte köra! Mamma ställer aldrig aldrig aldrig upp för mig, så skönt att jag har min underbara far.

Ringde antagningsenheten idag, och dom har inte tagit sig igenom min ansökan än - så jag har ingen aning om ifall jag kommer in eller inte. Har ont i magen nu; en klump bara växer.

Vill hitta på något skoj ikväll, är sugen på en härlig kväll!

Vart hos Jesper igår med lillasyster och Adde. Vi drack vin och spelade spel. Jesper blev rätt full, men inte helpackad. Tillräckligt full dock för att inte leva upp till rollen som "Carolines ex". :P

Förändring som borde ske: Dödshjälp borde införas. Har många vänner som arbetar på äldreboende; och det finns extremt många människor som ligger som paket och bara vill dö. Varför ska man behöva ligga och plågas? Borde man inte ha makt nog över sitt liv för att avgöra om det ska fortsätta eller inte? För att motverka missbruk kanske man kan införa en åldersgräns för att få genomgå dödshjälp. Innan man är tillräckligt gammal är det stor sannolikhet att människor i ens omgivning är beroende av en. Men har man blivit tillräckligt gammal känner man sig oftast bara till belastning -och tyvärr är det ofta många som ser på saken likadant. Tyvärr.



POSITIVA FÖRÄNDRINGAR (SOM SKA SKE ELLER HAR SKETT) SEDAN ALLIANSEN TOG ÖVER STYRET


164,000 MÄNNISKOR HAR KOMMIT IFRÅN UTANFÖRSKAP

6 MILJARDER KRONOR HAR SATSATS PÅ TANDVÅRDSREFORMEN

20,000 FLER POLISER TILL 2010

30,000 LÄRARE KOMMER ATT VIDAREUTBILDAS INOM FYRA ÅR




LARS WINNERBÄCK - HJÄRTER DAMS SISTA SÅNG
det är lätt att tänka bakåt när förvirringen tar fart
och när jag känner så då tänker jag på dig
allt är så förgängligt allting kan briserna snart
men du är oförstörd för mig
du är oförstörd för mig

men tiden har sin rätt att förändras där den går
och den är hos dig nu, hos dig och din vän
jag ska aldrig mera lägga mig med huvudet mot ditt hår
och aldrig älska dig igen
aldrig älska dig igen

men vid vägen längs bäcken som sakta ledde hem
där är himlen lite närmre för mig
där har tiden gjort en hållplats för oss och allt som hänt
dit kan jag gå och sakna dig
dit kan jag gå och sakna dig

men nya dagar väntar med nya tidsfördriv
och allting liksom kräver mera nu
så ta dina minnen och försvinn ur mitt liv
älskade älskade du
älskade älskade du

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0