MÅNDAG

Malin var här igår. Eller, först åkte jag och Martina ut till henne i Kungsbacka och drack lite vin - sedan åkte hon med in igen. Vi gick en promenad med Jesper tills klockan 4 och sedan tittade vi på film med min syster och hennes pojkvän + systers co. Slutade med att jag, en killkompis och Malins kompis tittade på The Grudge till klockan halv sju (tror jag?).

För några dagar sedan bestämde jag mig för att prova nätdejting. Har funkat för många av mina kompisar - så skapade ett konto på mötesplatsen. Det har gått rätt bra, många roliga människor.

Sov hos en killkompis igår - bara sov. Jättemysigt, så skönt att ha någon som håller om en på natten.
:)

Ska på fika idag med Björn, bartendern på Halta Lottas. Tillsammans med Martina - så det blir ingen dejt eller nåt. Känns lite konstigt nu att min lillasyster har fått pojkvän. All hennes tid går åt till honom, vi som precis började komma så nära varandra. Fast hon är två år yngre.

Något som borde förändras: Sverige borde gå med i NATO! Pratade med Jesper om det nästan hela kvällen igår. Han anser att vi då skulle vara  i USA:s händer, och att vi skulle ligga i riskzon för att bli utsatta för terrorism. Å andra sidan är det dags att ta upp kamp mot terrorismen - och USA har redan startat kriget! Lika bra att vi för en gångs skull tar ställning till någonting; jag älskar att Sverige är neutralt - men vi måste våga kämpa mot terrorism! Terrorismens övertag och "Big Brother-syndromet" är de saker jag tror att världen har störst risk för att hamna i någon gång i framtiden. NATO skulle också innebära att vi ständigt är trygga - med USA bakom oss ifall vi skulle bli attackerade lär vi kunna vara lugna. Skippa EU och gå med i NATO!


LARS WINNERBÄCK - ELDVAKT
När jag somnar står en ängel vid min dörr,
precis som förr.
Och gör att allting ordnar sig -
och den blir tryggheten för mig.
Vem går eldvakt för dig?

Men vem är jag att sitta här och vara bättre än dom där?
Säg, vem är jag att tala om vem som är glad?
Nej, vi lever våra liv med våra egna perspektiv,
med var sin sida utav samhällets fasad.
Eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0