FÖRSTA INLÄGGET

FÖRSTA inlägget på denna blogg. Egentligen sitter jag nog mest här och skapar den här bloggen för att ingen har vaknat än, vaknade sex för att hinna åka in med pappa från landet. Malin vaknade nyss, runt 11. Ska nog vara med henne ikväll.

BELIZE ligger på hyllan ovanför datorn nu. 75 % perser och 25 % norsk skogskatt - ändå ser hon mer ut som en norsk skogskatt tycker jag. Lyssnar på Lars Winnerbäck med, ganska skön musik när man är trött, vädret är grått och humöret allmänt är lågt för tillfället. Har ringt runt fyra personer denna morgon, ingen svarade innan Malin ringde upp. Dom lär vara hyfsat irriterade på mig. Så sjukt kul bara att väcka människor tidigt på morgonen!

CAROLINE är nog rätt bakis med, hon drog till PC med Malin, Ioana och Emelie och min lillasysters "på g" igår. Vet inte om och vart dom drog vidare sen. Så surt, skulle egentligen med, men bussarna slutade gå klockan nio igår från landet, så kunde inte komma in till stan. =/ . Har i och för sig inga pengar kvar ändå. Fattar inte hur jag alltid lyckas göra slut på mina pengar. Dom bara försvinner.

FÅR se hur jag gör nu med universitet med. Kom in på Göteborgs Universitet i första urvalet, miljövetenskap, men glömde tacka ja innan tiden gick ut. Egentligen ganska bra, vill hellre gå på Karlstads Universitet; verkar mycket skönare att komma iväg någonstans och sköta sig själv. Antagningsenheten gjorde fel från början - jag skickade in kompletteringen för sent till Göteborgs u. (hade läst för många poäng och nån halvsmart person på Kunskapsgymnasiet hade flyttat bort just Matte C till separat papper), och då sade antagningsen. att jag skulle få Karlstad som automatiskt prio 1. Sen kommer ändå ett intyg på att jag är intagen på Göteborg!?
Hur som helst hade dom på något sätt lyckats få Karlstad i första hand inför andra urvalet. Ligger som första reserv på universitetet där nu, så kan bara hoppas att någon hoppar av snart därifrån. Rätt segt att inte veta om man ska flytta ditbort eller inte. Dom som hyrde ut huset i Råtorp tog kontakt med mig igen också, det finns fortfarande kvar för uthyrning! Så om någon student i Karlstad känner för att hyra ett hus med mig ca en mil från universitetet - kontakta mig! Skulle bott med Andreas innan det tog slut, fast skulle nog ändå behövt fler inneboende, huset är rätt stort av vad jag har förstått.





TED GÄRDESTAD - JAG VILL HA EN EGEN MÅNE
Jag vill ha en egen måne, som jag kan åka till.
Där jag kan glömma att du lämnat mig.
Jag kan sitta på min måne - och göra vad jag vill.
Där stannar jag tills allting ordnat sig.
Du tror du vet hur allt ska vara, du vet när allting passar sig.
Förutom när jag ska förklara hur jag känner mig.
Du bryr dig inte om mig mera, och det har tagit mig så hårt.
Du kan väl aldrig acceptera att någonting är svårt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0