ALDRIG IGEN

Jag ska inte prata med honom igen. ÄNTLIGEN har jag insett att det bästa är att glömma, och att jag måste släppa för att gå vidare. Alltid är det han som sårar, alltid är det jag som ringer upp för att "lösa problemet", och alltid är det slutligen jag som kommer fram till att det är mitt fel att han har sårat mig. Nu är det över. Jag lovar mig själv att aldrig ringa honom igen, aldrig SMS:a och aldrig prata med honom på MSN. Om han tar kontakt med mig (vilket jag starkt tvivlar på) så kommer jag att prata med honom, men jag kommer inte att försöka "lösa" någonting. Jag ska helt enkelt bryta kontakten från min sida med honom helt.

Jag inser också att jag inte vill veta någonting om hans privatliv. Kommer därför att radera mitt facebookkonto och lägga honom i en speciell grupp på MSN så att jag inte behöver se vad han heter på MSN (ifall han nu skulle bli intresserad av någon innan jag hinner glömma helt) och inte behöver se om han blir taggad igen på någon bild där han strular med en ny tjej. Jag ska stänga ute honom från mitt liv, och gå vidare med mitt eget. Äntligen.

Jag har gråtit i natt. Det skulle bli en kul utekväll, men som vanligt är mitt humör i botten när jag inser att jag inte längre kan krypa ner i hans säng, känna hans underbara kroppslukt och lägga mig i hans famn. Jag gråter nu. Jag älskar honom så otroligt mycket, och det krävs så mycket av mig för att orka göra detta. För om jag lovar mig detta på en allmän blogg så kan jag inte svika mig själv. Jag ger upp "oss". Efter allt vi har gått igenom. Till slut.




LARS WINNERBÄCK - VARNING FÖR RAS
Solen står högt över taken och vinden har vänt.
isen har smält och det luktar som vår.
Du går genom stan som om ingenting har hänt,
lika verklig och vardagligt snygg som igår
Kom inte för nära, du vet hur det blir.
Nu har jag mitt och du ditt revir.
Och du vet hur jag mår
Jag skyndar mig långsamt iväg hem till mitt,
jag måste sova på saken

.  .  .

Det är varning för ras,
gå så försiktigt du kan.
Dina ögon kan krossa min värld,
som stenar mot glas.
Varning för ras

.  .  .

Jag vill säga nåt nytt, men det känns inte lönt.
Du har nån i handen, jag skiter i vem.
Jag ser er på håll när jag skyndar mig hem,
genom vitt och grönt

.  .  .

Jag försöker få in alla ord som du sa,
men du vet hur dom smakar.
Det är nånting skumt med stan just idag,
det är nånting som knakar

Det är varning för ras,
gå så försiktigt du kan.
Inga tanklösa, menlösa ord,
ingen felaktig fras.
Varning för ras

Kommentarer
Postat av: marre

älskling, har försökt få tag på dej hela dagen nu typ, hur mår du? Din syster sa attdu låg o sov iaf!<3

2008-08-16 @ 15:58:06
URL: http://marrree.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0